Селфі – це хвороба?

20.05.2020 14:15

Вчені вирішили ввести термін для нової хвороби – «selfitis». Дослідники дійшли висновку, що нав’язливе бажання робити фото самого себе можна кваліфікувати як психічне відхилення

На підставі досліджень було вирізнено три ступені хвороби:

«Гранична межа»: селфі – до 3 разів на день без публікації в соціальних мережах.

«Гостра форма»: селфі – щонайменше 3 рази на день, публікація фото в соціальних мережах.

«Хронічна форма»: неконтрольоване бажання зробити селфі упродовж всієї доби й публікації знімків у соцмережах принаймні 6 разів на день.

Дослідники описали мотивацію хворих на «selfitis». Такі особи хочуть укріпити впевненість у собі, шукають уваги, бажають покращити свій настрій і хочуть бути такими ж, як їхні знайомі.

Науковці звертають увагу, що такі люди найчастіше мають проблему із самооцінкою. Доктор Балкрішнан із університету Nottingham Trent стверджує: «Зазвичай людей, які мають цю проблему, характеризує низька самооцінка. Відсутність впевненості в собі вони намагаються замаскувати через потребу пристосуватися до оточення. Можуть бути теж симптоми, схожі на прояви інших видів поведінки у випадку залежності».

Перевір, чи ти не хворий!

Дай відповідь на 20 запитань і оціни за шкалою від 1 до 5, наскільки ствердною буде відповідь (5 – цілковито погоджуюсь, 1 – абсолютно не погоджуюсь). Кількість набраних балів допоможе оцінити ризик, чи ти хворієш на «selfitis».

  1. Селфі покращує моє самопочуття.
  2. Публікація свого селфі створює здорову конкуренцію з моїми знайомими.
  3. Після публікації селфі в соцмережах на мене звертають увагу.
  4. Коли я роблю селфі, рівень стресу знижується.
  5. Я почуваюся впевнено, коли роблю селфі.
  6. Я стаю своїм серед ровесників, коли публікую селфі.
  7. Селфі дозволяє мені краще виразити свою особистість.
  8. Селфі покращує мій соціальний статус.
  9. Я почуваю себе популярним, коли роблю селфі.
  10. Селфі покращує мій настрій і робить мене щасливим.
  11. Я позитивно відношуся до себе, коли роблю селфі.
  12. Завдяки публікації селфі я став важливим серед моїх ровесників.
  13. Селфі забезпечують гарні спогади.
  14. Я публікую селфі, щоб отримати більше лайків і поширень у соцмережах.
  15. Публікуючи селфі, я знаю, що знайомі будуть його оцінювати.
  16. Селфі моментально покращує настрій.
  17. Я переглядаю власні селфі, щоби бути більше впевненим у собі.
  18. Коли я не роблю селфі, то почуваюся поза колом моїх ровесників.
  19. Вдале селфі для мене стає досягненням, яке потім можна буде згадувати.
  20. Я використовую програми редагування, щоби покращити власні селфі.

Якщо у тебе до 15 балів, можеш не хвилюватися, від 15 до 25 балів – гранична межа, від 25 до 40 балів – гостра форма.

—————

Назад